خانه / اخبار روز / کشف عتیقه‌های دوره قاجار در سیاهکل

کشف عتیقه‌های دوره قاجار در سیاهکل

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری آثار باستانی توسط شخصی در یکی از روستاهای بخش دیلمان شهرستان سیاهکل، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و محل نگهداری اشیای عتیقه را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به منزل متهم اعزام و در بازرسی این مکان، اشیاء عتیقه از جمله یک عدد کاسه، یک عدد جام شیشه‌ای، یک خنجر فلزی، یک گردن آویز طلایی، ۴ عدد انگشتر، یک عدد تسبیح، ۲۰ عدد سکه، یک قوطی فلزی و ۹ قاشق غذاخوری را کشف کردند.

سردار ملکی به دستگیری و معرفی متهم ۵۱ ساله این پرونده به مرجع قضائی اشاره کرد و گفت: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت اشیاء عتیقه کشف شده مربوط به دوره قاجار است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه آثار تاریخی و باستانی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تمدن آن کشور است از شهروندان خواست، در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید