خانه / دسته‌بندی نشده / یکهزار و 500 واحد آلاینده در تهران پایش می شوند

یکهزار و 500 واحد آلاینده در تهران پایش می شوند



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، محمدحسین بازگیر در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) اظهار کرد: بر اساس یک برنامه 2 تا سه ماهه، پایش محیط زیستی تمامی مراکز خدماتی، درمانی، کارگاه های تولیدی، صنعتی و صنفی در دستور کار قرار دارد و بسیاری از این واحدهای آلاینده شناسایی، و با آنها برخورد می شود.
وی با اشاره به گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت محیط زیستی تهران و شناسایی 424 صنعت آلاینده این شهر در شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: معرفی واحدهای آلاینده یکی از راهکارهای این سازمان برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران است.
بازگیر افزود: براساس تبصره یک ماده 38 قانون ارزش افزوده، واحدهای صنعتی که به تشخیص سازمان محیط زیست آلاینده محسوب می شوند باید یک درصد از درآمدهای خود را به عنوان عوارض آلایندگی مالیات پرداخت کنند.
وی اظهار کرد: براین اساس اداره محیط زیست تهران، لیستی از واحدهای صنعتی را تهیه و آنها را مورد پایش قرار می دهد و بسته به نوع آلایندگی به آنها مهلت داده می شود تا مشکل را حل کنند، در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی شده و سازمان امور مالیاتی هم برای این واحدها عوارض آلایندگی تعیین می کند.
وی گفت: برای واحدهای صنعتی تکالیف قانونی محیط زیستی از لحاظ تولید فاضلاب، کنترل آلودگی آب ، گازهای آلاینده ، مدیریت پسماند و ایجاد فضای سبز در حداقل 10 درصد مساحت واحد صنعتی در نظر گرفته شده است که در هنگام پایش واحدهای صنعتی این موارد را مورد توجه قرار می دهیم.
بازگیر با اشاره به نحوه پایش محیط زیستی این واحدهای صنعتی و غیرصنعتی افزود: مسئولان مربوطه با مراجعه به این واحدها تمامی بخش ها از جمله خروجی هوا، پساب و… را به صورت مستقیم مورد بررسی قرار می دهند و بعد از نمونه برداری با استانداردهای محیط زیستی مورد آنالیز و آزمایش قرار می دهند.
وی، خوداظهاری واحدهای صنعتی با بهره مندی از آزمایشگاه های معتمد محیط زیست و انجام آنالیزها و آزمایش های محیط زیستی و پایش آن لاین را از دیگر روش های پایش محیط زیستی واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: در پایش آن لاین واحدهای صنعتی به سیستم ها و تجهیزات آن لاین مجهز بوده و وضعیت محیط زیستی واحد خود را براساس استانداردهای سازمان اعلام می کنند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا فردا(12 آبان ماه)، از ساعت 9.30 تا 20.30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی – انتشار: روح اله صائب
تهرام/7245/6003



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید