خانه / دسته‌بندی نشده / یکهزار پژوهشگر با بسیج علمی قم همکاری می کنند

یکهزار پژوهشگر با بسیج علمی قم همکاری می کنند



محمود فاضل روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بسیج علمی به دنبال پاسخگویی به نیازها و مسائل اقشار مختلف بسیج استان از طرق انجام پژوهش های کاربردی است و برای انجام این کار از توانمندی های محققان و پژوهشگران همکار خود، استفاده می کند.
وی بیان کرد: هرکدام از اقشار مختلف بسیج مسائل و موضوع های مورد نظر خود را برای انجام پژوهش های کاربردی به سازمان بسیج علمی اعلام می کنند و این سازمان بر اساس اولویت بندی و سهمیه های موجود، سوژه هایی را برای بررسی انتخاب و با محققان و استادان راهنما متخصص در آن موضوع، قراردادهای لازم را منعقد می کند.
وی ادامه داد: ماموریت و هدف اصلی بسیج علمی این است که اثر پژوهش های انجام شده به صورت عملیاتی و کاربردی در جایگاه مورد نظر مشخص شود و مخاطبان از آن رضایت داشته باشند.
فاضل گفت: هرماه شورای علمی متشکل از نمایندگان اقشار مختلف بسیج استان تشکیل و سوژه های پژوهشی برای انجام بررسی های دقیق علمی در آن مشخص می شود.
وی افزود: از پژوهش های دارای اولویت که استانداردهای لازم را در اختیار دارد تا سقف 50 میلیون ریال حمایت مالی به عمل می آید.
وی ادامه داد: سازمان بسیج علمی از پژوهشگرانی که ایده های خلاقانه دارند اما توانایی تولید و تجاری سازی محصول خود را ندارند، حمایت و محصول آنان را به مراکز صنعتی و تولیدی کشور معرفی می کند.
مسئول بسیج علمی قم،گفت: هر جا بحث علمی مطرح باشد، بسیج علمی و فناوری در آن حاضر است و از مبتکران و مخترعان حمایت خواهد کرد.
وی گفت: بسیج علمی در استان قم تلاش می کند در دو حوزه علوم انسانی و اسلامی و همچنین طب اسلامی، تحقیقات گسترده ای را انجام دهد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری برای انجام پژوهش های کاربردی در حوزه علوم انسانی و اسلامی مذاکره هایی با مراکز حوزوی از جمله موسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) صورت گرفته است و امیدواریم خروجی این همکاری ها در آثار پژوهشی مورد نیاز جامعه، نمایان شود.
فاضل گفت: همچنین بسیج علمی برای ساماندهی به وضعیت طب اسلامی و جلوگیری از انحراف آن، مرکزی را در این موضوع ایجاد کرده است، تا فعالان این عرصه با یکدیگر مرتبط شوند و راهبردهای ادامه فعالیت خود را تدوین کنند.
وی همچنین بیان کرد: بسیج علمی استان، جشنواره جهادگران حوزه علم و فناوری را دهه فجر سال جاری در یکی از دانشگاه های قم برگزار می کند تا از تلاشگران این عرصه تجلیل به عمل آید.
سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فعالیت خود را از سال 89 با هدف انجام پژوهش های کاربردی مورد نیاز اقشار مختلف بسیج و حمایت از مبتکران و مخترعان بسیجی آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، علاوه بر وجود حوزه های علمیه و مراکز پژوهش وابسته به آن در قم، این استان دارای مراکز علمی متعدد از جمله دانشگاه قم، پردیس فارابی دانشگاه تهران، علوم پزشکی قم، دانشگاه علمی کاربردی و کلینیک کار آفرینی دانشگاه علوم پزشکی قم، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فن آوری، بنیاد نخبگان، دانشگاه شهاب دانش، دانشگاه فرهنگ و هنر و دانشگاه صنعتی قم است؛ همچنین 65 شرکت دانش بنیاد در قم فعالیت می کنند؛ استان قم دارای 241 هزار دانش آموز، 80 هزار دانشجو و 90 هزار طلبه مشغول به تحصیل است.
درقم، یک هزار و 200 ناشر،300 موسسه فرهنگی هنری،100 موسسه قرآنی و بیش از10 انجمن فرهنگی و هنری فعالیت دارد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه روز 25 آذرماه به نام روز پژوهش و بیست و یکم تا بیست و هفتم آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.
هفته پژوهش درقم از 11آذرماه با برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار آغاز شد.
7405/ 6133/خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید