خانه / دسته‌بندی نشده / یک متخصص: تماس فیزیکی عادی نقشی در انتقال ویروس اج.آی.وی ندارد

یک متخصص: تماس فیزیکی عادی نقشی در انتقال ویروس اج.آی.وی ندارد



دکتر محمد مهدی مجذوبی روز یکشنبه در همایش آشنایی دانشجویان با بیماری ایدز، بیان کرد: امروزه انتقال بیماری‌ها از طریق تزریق با سرنگ آلوده به شدت کاهش یافته است و این موضوع به کاهش آمار ایدز از این طریق کمک کرده است.
وی با تاکید بر ضرورت انجام تست های اچ.آی.وی بیان کرد: یکی از راه های تشخیصی ابتلا به این ویروس، تشخیص اولیه عفونت از طریق ‘آنتی بادی’ است و مزیت برنامه های آزمایش اچ.آی.وی، شناسایی بیماران و هدایت آنان برای ارزیابی پزشکی، درمان و استفاده از دیگر خدمات اجتماعی است.
وی مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ.آی.وی را آموزش همگانی، امساک جنسی از طریق تشویق به خویشتن داری، تک همسری، مدیریت صحیح نیاز جنسی، درمان به موقع بیماری های مقاربتی و توصیه به استفاده از سرنگ های بهداشتی است.
مسئول برنامه‌ ایدز دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: طبق آخرین گزارش سال گذشته میلادی، 66 هزار نفر در ایران به ویروس اچ.آی.وی و بیماری ایدز مبتلا هستند که 14 درصد آنان تحت درمان با دارو قرار دارند.
مجذوبی افزود: در همین ارتباط بانوان باردار آلوده زیر پوشش برنامه های کنترلی و بهداشتی قرار گرفته اند به گونه ای که تولد نوزدان مبتلا به اچ.آی.وی از این مادران به کمتر از 100 تن رسیده است.
وی بیان کرد: تولید داروهای مختلف باعث افزایش توان درمانی جامعه شده و هم اینک آمار شیوع این بیماری در بین کارگران جنسی 2.1 درصد و معتادان تزریقی 9.3 درصد است.
فوق تخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآوری کرد: معتادان تزریقی بیشتر در خطر آلوده شدن به ویروس‌های هپاتیت بی، هپاتیت سی و برخی دیگر از انواع عفونت ها هستند.
به گزارش ایرنا دکتر مجذوبی تاکید کرد: کارشناسان مراکز بهداشت باید بیماری های مراقبتی را از نظر اچ.آی.وی – ایدز بررسی کنند.
وی با تشریح نقشه مبتلایان جدید به اچ.آی.وی ایدز در سال 2016 گفت: بیماری ایدز جزو ‘زئونوزها’ (بیماری مشترک انسان و دام) است و بیشترین رشد این ویروس در سال های گذشته مربوط به آفریقا، شرق اروپا و آسیای جنوب شرق بوده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای شبکه بهداشت و درمان همدان، 796 نفر در این استان به ویروس اچ.آی.وی مثبت مبتلا هستند که بیش از 61 درصد آنها در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید