خانه / دسته‌بندی نشده / یک کارشناس: فضای مجازی کنترل انسان ها را به دست آورده است

یک کارشناس: فضای مجازی کنترل انسان ها را به دست آورده است



به گزارش ایرنا، روح الله مومن نسب روز دوشنبه در نشست آموزشی نقش فضای مجازی در خانواده امن درکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان البرز بابیان اینکه متخصصان و صاحب نظران عرصه فضای مجازی کشور برشناخت هر چه بیشتر این فضا و هویت کودکان ونوجوانان درفضای مجازی باید نظارت بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: اولیاء و مربیان باید فضاهای جدید را کاملا بشناسند و به تحولات و امکانات آن اگر چه روز به روز در حال تغییر و دگرگونی است، تا حدودی آشنا باشند.
مومن نسب ادامه داد: تشخیص نیازهای انسان، سرویس دهی ، ایجاد وابستگی، دلبستگی، معیار سازی، نیازسازی در کنترل نیازها و در نهایت تکنولوژی مدیریت انسان از اهداف مختلف شبکه های مجازی است.
وی ادامه داد: حضور فیزیکی کودکان در خانه ملاک نیست، بلکه باید حواس تان باشد که بچه ها در خانه چه فعالیتی دارند، بچه ها در دنیای مجازی فقط نمی بینند بلکه تجربه می کنند، پس وظیفه والدین و مربیان است که همان گونه که به فضای واقعی زندگی بها می دهند به حضور کودکان ونوجوانان در دنیای مجازی نیز بها بدهند.
مومن نسب با اشاره به عملکرد کشورهایی که خود بنیانگذار این شبکه ها هستند، ایران را از مصرف کنندگان اصلی این شبکه ها عنوان و اظهار داشت: اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد حتی کشورهای تولید کننده این ابزارها اجازه حضور کودکان ونوجوانان در این فضاها را نداده اند و قوانین مناسبی در این حوزه وضع کرده اند.
کارشناس فضای مجازی افزود: با توجه به آسیب های تنوع طلبی و تردید به جامعه امروز، داشتن ارتباطات قوی عاطفی در خانواده ، جا به جایی نیازها، جایگزین کردن خرید وسایل دیگر به جای گوشی و تبلت، وضع قوانین و مقررات ویژه برای استفاده صحیح از اینترنت و فضای مجازی از راهکارهای مقابله با اعتیاد فرزندان به فضای مجازی و جلوگیری از دریافت محتوای نامناسب در این فضا است.
مومن نسب ادامه داد: همچنین تشخیص نحوه درست استفاده توسط والدین و اولیای تربیتی، آموزش این نحوه به کودکان ونوجوانان و خرید کتاب برای بچه ها به جای تشویق آنها به خواندن رمان های اینترنتی، انجام پژوهش در مدرسه و با استفاده از اینترنت محدود مدرسه و شناخت شبکه های امن داخلی و استفاده از آنها به جای شبکه های مجازی تحت کنترل سایر کشورها را از راه کارهای مقابله با اعتیاد فرزندان به فضای مجازی است.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید