خانه / دسته‌بندی نشده / یک گام به سمت تشکیل اولین کشور فضایی جهان

یک گام به سمت تشکیل اولین کشور فضایی جهان



به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از سی‌ان‌ان، این نانوماهواره که به اندازه یک قطعه کوچک نان است، 0.5 ترابایت اطلاعات متعلق به 18000 شهروند آسگاردیا را به همراه تصویر دیجیتالی پرچم این کشور ذخیره کرده است. این ماهواره برای این که از پایگاه فضایی Wallops ناسا واقع در ویرجینیا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد، یک سفر دو روزه را پشت سر گذاشت.
براساس برنامه تدوین شده، این ماهواره شش روز در ایستگاه فضایی باقی می ماند تا تجهیزات مورد نیاز برای شش سرنشین فعلی ایستگاه فضایی ارسال شود. پس از آن Asgaria-1 به‌طور مستقل در مدار خود به دور زمین حرکت می کند. اطلاعات شهروندان بین 5 تا 18 ماه در مدار زمین باقی می‌ماند و پس از آن طول عمر نانوماهواره به پایان رسیده و از بین می‌رود.
آسگاردیا در اکتبر سال 2016 میلادی توسط یک دانشمند روس به نام دکتر ایگور آشوربیلی بنیان‌گذاری شد. دریافت امتیاز شهروندی این کشور فضایی برای عموم مردم جهان آزاد است و تا کنون 114 هزار داوطلب از 204 کشور برای این منظور ثبت نام کرده‌اند.
به گفته دکتر آشوربیلی، هدف ایجاد این کشور جدید، تشکیل یک اجتماع صلح محور، دسترسی ساده‌تر به فناوری‌های فضایی و محافظت از زمین در برابر تهدیدات فضایی مانند شهاب‌سنگ‌ها و زباله‌های فضایی ساخته دست بشر است.
متخصصان پروژه آسگاردیا امیدوارند بتوانند سکونت‌گاه مناسبی را در مدارهای نزدیک به زمین بیابند. اولین مدار مناسب در فاصله 161 تا 321 کیلومتری زمین قرار دارد که ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز در آن مستقر شده است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است پرواز اولین مسافر به این نقطه هشت سال دیگر انجام شود. تا آن زمان ماهواره‌های دیگری نیز به فضا پرتاب می‌شوند، اما فعلا برنامه زمانی این پرتاب‌ها مشخص نیست.
علمی (6)**9259
مترجم: سپیده کاشانی* انتشار: محتشمی پور



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید