خانه / اخبار روز / آغاز روند صعودی ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در گناباد

آغاز روند صعودی ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در گناباد

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با بازگشایی مدارس انتظار می‌رفت که میزان ابتلاء دانش‌آموزان به کرونا بیشتر شود چون قطعا با برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری شرایط برای انتقال بیماری بین افراد بیشتر می‌شود و از طرفی دانش‌آموزان و مخصوصا دانش‌آموزان سنین پایین نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند.

وی اظهار کرد: مواردی از ابتلاء دانش‌آموزان به کرونا را در شهرستان داشته‌ایم و نمود بازگشایی مدارس بر میزان ابتلاء دانش‌آموزان در یک هفته تا ۱۰ روز آینده مشخص خواهد شد و طی یکی دو هفته آینده افزایش تعداد دانش‌آموزان مبتلا نه تنها در گناباد بلکه در کل کشور دور از انتظار نیست.

باذلی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان مبتلا در گناباد ۷ نفر است که ۶ مورد آن منجر به بستری شده‌ است و این آمار فقط مربوط به دانش‌آموزانی است که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و حتما آمار واقعی چیزی بیشتر از این است؛ چرا که ممکن است افرادی هم باشند که مبتلا شده‌اند ولی به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ادامه روند برگزاری کلاس‌ها دستوری به آموزش و پرورش ابلاغ شده‌ است یا خیر، گفت:  قطعا باید شرایط به گونه‌ای باشد که نه آموزش دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار دهد و نه سلامتی آنها را و در شرایط کنونی تاکید شده‌ است که تا حد ممکن کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شوند و در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری استانداردهای لازم رعایت شده و بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظارت جدی اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مطرح کرد: تا کنون میزان ابتلا و مرگ و میر در بین  کودکان  کم بوده‌ است، اما این شاید به دلیل این بوده که کودکان کمتر در معرض بیماری بوده‌اند و با حضور بیشتر کودکان در اجتماعات ممکن است شاهد آمار نگران‌ کننده‌ای باشیم.

شهرستان گناباد با ۳۰ نفر بستری و ۷۰ نفر فوتی ناشی از کرونا همچنان در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارد و با رعایت نکردن و جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی این روند همچنان ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید