خانه / اخبار روز / اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای شرق استان تا تابستان ۱۳۹۹

اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای شرق استان تا تابستان ۱۳۹۹

سیروس شهبازی در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های شرقی استان که امروز(12 دی) برگزارشد، ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای استان را 72 درصد اعلام کرد و گفت: درحال حاضر بیش از 1300 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی بالاترین نفوذ گازرسانی به روستاهای استان را مربوط به شرق استان اعلام کرد و گفت: تاکنون 95 درصد روستاهای هرسین، 91 درصد روستاهای کنگاور و 86 درصد روستاهای صحنه گازرسانی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان از برنامه ریزی برای اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای باقی مانده شرق استان خبرداد و گفت: طبق برنامه تا تابستان آینده اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای واجد شرایط  این سه شهرستان را خواهیم داشت.

شهبازی در ادامه در پاسخ به انتقاد فرماندار کنگاور از عدم گازرسانی به تعدادی از روستاهای دهستان خزل غربی، عنوان کرد: اعتبار لازم را برای گازرسانی به این روستاها اختصاص داده‌ایم و کار گازرسانی به آنها بزودی انجام می‌گیرد.

فرماندار صحنه نیز در این نشست بابیان اینکه درحال حاضر تنها 50 روستای این شهرستان گازرسانی نشده، عنوان کرد: برخی از این روستاها برای گازرسانی در اولویت هستند که امیدواریم شرکت گاز به این مسئله توجه کند و در گازرسانی به آنها تسریع داشته باشد.

در ادامه این نشست فرماندار کنگاور نیز  یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان را اتمام پروژه راه جاده‌ای نهاوند به کنگاور و تویسرکان به کنگاور دانست و گفت: این پروژه که سال گذشته شروع شد، باید امسال به اتمام می‌رسید، اما در حال حاضر متوقف شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه پیمانکار این پروژه سرعت چندانی در کار نداشته و با این روند کنونی چندسال دیگر هم به بهره برداری نمی‌رسد.

شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیزدر پاسخ به این مطالبه عنوان کرد: برای پروژه نهاوند به کنگاور تاکنون نزدیک به هشت میلیارد تومان و برای پروژه تویسرکان به کنگاور هم سه میلیارد تومان اعتبار صرف شده و اکنون اعتباری برای ادامه پروژه نداریم.

وی اضافه کرد: به پیمانکار این پروژه هم بدهکاریم و برای ادامه پروژه باید طلب پیمانکار را پرداخت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر اعتبار باشد پس از پایان فصل سرما پروژه را از سر می‌گیریم و یکساله به پایان می‌رسانیم.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه هم در این رابطه بابیان اینکه اعتباراتی که به پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود برای اتمام به موقع آنها کافی نیست، گفت: متاسفانه گاها با اعتباری که از سوی وزارتخانه‌ها به دستگاه های ذیربط داده می شود، بصورت همزمان چندین پروژه شروع می‌شود، درحالی که هیچکدام با آن اعتبارات به پایان نمی‌رسند.

وی عنوان کرد: زمانی که چنین اعتباراتی داریم، به جای اینکه چند پروژه نیمه کاره را داشته باشیم، باید برای اتمام یک پروژه صرف شود.

معاون عمرانی استانداری در ادامه از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا برنامه تامین مالی و زمانبندی پایان این پروره را ظرف یک هفته آینده ارائه دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید