خانه / اخبار روز / افزایش قریب ۹ درصدی رشد مصرف برق استان/کاهش ۷۰ درصدی مصرف ادارات یزد

افزایش قریب ۹ درصدی رشد مصرف برق استان/کاهش ۷۰ درصدی مصرف ادارات یزد

«آرش نواب» در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان این‌که طول شبکه برق یزد ۱۹ هزار و ۴۸۶ کیلومتر است،‌ اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ هزار ترانس برق با ظرفیت دو هزار و ۸۰ مگاوات آمپر در شبکه برق تحت پوشش فعال است.

وی تعداد مشترکین شرکت توزیع برق استان یزد تا پایان مردادماه امسال را ۷۰۱ هزار و ۸۲۳ مشترک دانست، افزود: در حال حاضر ۹۹.۷۲ درصد خانوارهای روستایی استان یزد برق‌دار هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با بیان این‌ که از پیک بار امسال عبور کرده‌ایم، گفت: اجرای طرح کاهش بار خانگی توسط شرکت‌های استارت‌آپی از جمله شاخص‌ترین اقدامات انجام شده برای کاهش بار مصرف در استان بوده و خوشبختانه نتایج مطلوبی در این حوزه به دست آمده است.

نواب در ادامه رشد بار استان یزد در سال جاری را ۸.۷ درصد دانست و بیان کرد:‌ طبق ارزیابی انجام شده ۵۱ درصد ادارات استان یزد، بیش از ۷۰ درصد بار خود را کاهش داده‌اند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق یزد با بیان این‌که امسال با همکاری مشترکین و کاهش بار در استان قطعی برق نداشتیم، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال همزمان با هفته دولت ۱۰۵ طرح برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۴۸۳ میلیارد ریال در استان یزد افتتاح می‌شوند.

وی در پایان برق‌رسانی به روستاها، توسعه و ساخت شبکه‌ها، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌ها و تامین روشنایی را از جمله عناوین طرح های هفته دولت امسال در استان یزد دانست و بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و مشکلاتی ایجاد شده ناشی از این ویروس منحوس بدهی مشترکین این شرکت در استان یزد به ۱۶۸ میلیارد تومان رسیده که ۳۵ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خانگی، ۸۰ میلیارد بخش صنعتی، ۱۷ میلیارد بخش عمومی، ۹ میلیارد بخش کشاورزی و ۲۶ میلیارد آن مربوط به تعرفه های آزاد است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید