خانه / اخبار روز / البرز از سه موج کرونا سربلند بیرون آمد

البرز از سه موج کرونا سربلند بیرون آمد

عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه ۱۱ دی ماه در جلسه شورای اداری استان البرز ضمن تسلیت فرارسیدن اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، عنوان کرد: شهید سلیمانی به چهره ماندگار و ارزشمندی در تاریخ ایران و نظام جمهوری اسلامی تبدیل شدند. سردار سلیمانی آگاهانه پاسدار انقلاب بود و عاشقانه برای نظام جمهوری اسلامی ایران جان‌فشانی می‌کرد. ایشان آماده بودند که در هر سنگری برای آبادانی و پیشرفت مملکت تلاش بکنند.

به گزارش ایسنا، استاندار البرز با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی افزود: این شهید عزیز در زمان حیاتش موجب امنیت و آرامش برای کشور بود و روح او نیز پس از شهادتش زمینه‌ساز وحدت بیشتر در کشور شد.او یکی از هزاران سربازانی بود که در نقاط مختلف جهان برای عزت مسلمانان تلاش می‌کنند. شهید سلیمانی در کنار نبوغ نظامی، دیپلمات و سیاستمدار ورزیده‌ای نیز بود و موفقیت‌هایش در منطقه بسیار چشمگیر است.

شهبازی با تاکید بر تراکم جمعیتی بالای استان البرز، گفت: با همت همه مردم و مسئولین، استان البرز از دوره سه موج اصلی کرونا سربلند بیرون آمده است. باید توجه کنیم که میزان تردد روزانه از البرز بالا است به طوری که در روز ۲۹ آبان شاهد این بودیم که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد استان البرز شدند در حالی که ورودی پایتخت ایران با ۱۵ میلیون نفر جمعیت، ۷۰۰ هزار نفر بود. به همین ترتیب استان البرز در آبان و آذر سال جاری، در رتبه نخست ورودی و جایگاه دوم خروجی جمعیت قرار گرفت. این موضوع نشان می‌دهد که البرز قریب به ۴ میلیون نفر جمعیت دارد.

وی همچنین با اشاره به متعادل نبودن بودجه و اعتبارات تخصیص یافته البرز، تصریح کرد: با توجه به سرانه جمعیتی بالای استان و بُعد مهاجرپذیری البرز، امیدواریم در زمینه لوایح و قوانین بودجه‌بندی و تخصیص اعتبارات، سرانه جمعیتی نیز مدنظر قرار بگیرد.

شهبازی ادامه داد: در استان البرز شاهد وحدت، هم‌افزایی و انسجام بین تمام مسئولین و دستگاه‌ها هستیم که همین عامل باعث پیشبرد کارها خواهد بود و با اینکه مدت زیادی تا پایان دولت فعلی نمانده، همه در تلاش هستند تا کارهایی که در دستور کار دستگاه‌های اجرایی است، معوق نمانند.

تلاش مضاعف در روزهای باقی‌مانده تا پایان دولت

استاندار البرز با بیان این‌که همه موظف هستند برای پیش‌برد امور تلاش کنند، عنوان کرد: موضوعاتی مثل تامین آب شرب استان البرز، تکمیل آزادراه چرم‌شهر- آبیک و موضوع قطار شهری کرج، اقداماتی هستند که توقع داریم مسئولین پیگیر آن‌ها باشند که تا زمان پایان دولت فعلی به سرانجام برسند.

شهبازی ضمن تقدیر از عملکرد و هماهنگی بین دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب استان البرز در موضوع مبارزه هوشمند با بیماری کرونا، افزود: فعالیت‌های این دو بخش در مهار بیماری کرونا شایسته تقدیر است و من از عملکرد آن‌ها در این دوره به عنوان افتخار استان البرز یاد می‌کنم.

وی همچنین در انتهای جلسه شورای اداری استان گفت: یکی از موضوعات مهم پیش‌روی ما بحث انتخابات است. با توجه به این‌که میزان مشارکت مردم در آخرین انتخابات برگزار شده در البرز و برخی از استان‌ها پایین بوده، امیدواریم بتوانیم با هماهنگی و تلاش مضاعف موجب مشارکت بیشتر و هم‌افزایی مردم باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید