خانه / اخبار روز / اهمیت تعمیر لوازم منزل

اهمیت تعمیر لوازم منزل

به گزارش ایسنا بنابر اعلام مجتمع آموزشی فنی سازان، واضح است که هر گونه خرابی و مشکل در قطعات آن، عملکرد و کارایی آن را کاهش می دهد. برای اینکه این دستگاه به حالت ابتدایی خود برسد یا مشابه حالت ابتدایی خود عمل کند،  باید به تعمیر و اصلاح قطعات و سخت افزارهای آن پرداخت.  واضح است که این دستگاه ها و لوازم، دارای پیچیدگی های الکترونیکی بسیار وسیع هستند و هر فردی نمی تواند بدون داشتن دانش و مهارت کافی در این زمینه، به اصلاح و تعمیر آنها بپردازد. شاید اگر فردی با دانش و مهارت ناکافی، دست به این کار بزند، آسیب بیشتری را به دستگاه وارد آورده و باعث شود دستگاه دچار مشکلات بیشتری شود و حتی آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی نیز فرد را مورد تهدید قرار می‌دهد.

بازار کار شغل تعمیرکار لوازم منزل

بازار کار شغل لوازم منزل به چه صورتی است؟ همانطور که گفتیم در همه خانه‌ها لوازم منزل از کوچک و بزرگ وجود دارد و پس از استفاده مکرر افراد از آنها، نیاز است که آنها تعمیر شوند. به همین دلیل می توان گفت که این شغل دارای بازار کار بسیار بزرگ است و افرادی که نیازمند این خدمات هستند، به گستردگی همه ایران است.

 لوازم خانگی عمدتاً قیمت بالایی دارند و با توجه به نوسانات ارز تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که در کشور با آن روبرو هستیم، قیمت این وسایل به خصوص قیمت وسایل  با برندهای خارجی بالاتر رفته و امکان خرید آن ها برای افراد مختلفی از مردم، ممکن نیست.

به همین دلیل شاید بهترین گزینه آن است که به تعمیر این وسایل پرداخت. از آنجا که تعمیر این وسایل نیز نیازمند تخصص و دانش  است، فقط باید کسانی که به خوبی با لوازم منزل آشنایی دارند و آموزش های لازم را برای تعمیر لوازم منزل دیده اند، برای این کار اقدام کنند نه افرادی که دانش کافی ندارند.

درآمد تعمیرکاران لوازم منزل

 هر کس می‌تواند با حضور در دوره های آموزشی تعمیرکار لوازم منزل و پس از آزمون‌ها و تست‌های مختلف، به دانش و مهارت در این تخصص دست پیدا کند. اما سوالی که مطرح است این است که، آیا شغل تعمیرکار لوازم منزل درآمد کافی دارد و می‌توان از آن درآمد خوبی را برای معیشت خود کسب کرد؟ درآمد تعمیرکاران لوازم منزل مکفی است؟ بله، میزان درآمد این شغل بسیار خوب است. البته به عوامل متعددی بستگی دارد و مانند هر شغل دیگری، فردی می‌تواند در آن درآمد بیشتری کسب کند که مهارت های بیشتری داشته باشد.

به هر میزان که شما دارای مهارت های بیشتری در تعمیر لوازم خانگی باشید داشته باشید، قطعاً درآمد شما هم بیشتر است. مثلاً شما اگر در انواع و اقسام لوازم منزل دارای مهارت باشید، درآمد بیشتری از فردی دارید که، فقط توانایی تعمیر یخچال ها را دارد. به طور متوسط می توان گفت درآمد ماهانه برای این شغل بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان  در ماه است. البته همانطور که در بالا ذکر کردیم با توجه به دانش و مهارت و تخصص و تجربه می تواند این مقدار متغیر باشد.

درآمد مناسب تعمیرکاران لوازم منزل

دوره آموزشی مجتمع آموزشی فنی سازان

مجتمع آموزشی فنی سازان با آموزش عملی توسط اساتید مجرب و پشتیبانی همیشگی، حتی پس از اتمام دوره از کارآموزان محترم، آماده  است تا دوره هایی را برای آموزش مهارت‌ها و دانش کافی در حوزه تعمیرکار لوازم منزل، در اختیار کارآموزان قرار بدهد

پس از اینکه آموزش تعمیر لوازم منزل را در آموزشگاه  فنی سازان طی کردید،  باید بدانید که می توانید با سرمایه ای اندک در محلی مناسب یک مغازه اجاره کنید و کسب و کار خود را آغاز کنید. البته مشخص است که این سرمایه بسته به هر شهر و محلی که در آن قصد اجاره مغازه را دارید متفاوت است و بسیاری از افرادی که در این حرفه وارد می شوند در ابتدا به صورت تعمیر کار در شرکت های خدماتی و تعمیراتی استخدام می شوند و پس از اینکه تجربه خود را بالا بردند، سرمایه خود را به صورت مستقل وارد این کسب و کار می کنند.

Fannisazan.com

انتهای رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید