خانه / دسته‌بندی نشده / بودجه پژوهشی سال 97 وزارت علوم حدود 6 درصد افزایش یافته است

بودجه پژوهشی سال 97 وزارت علوم حدود 6 درصد افزایش یافته است



دکتر وحید احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، در مورد بودجه پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجموع بودجه پژوهشی وزارت علوم در لایحه بودجه سال 96 نسبت به سال 95 افزایشی حدود 30 درصدی داشت.
وی توضیح داد: این افزایش بودجه برای مجموعه مراکز فناوری و پژوهشی، پارک های علم و فناوری و طرح های کلان ملی بود که بر اساس آن بودجه مراکز فناوری 13 درصد و مراکز پژوهشی حدود 20 درصد افزایش یافته بود.
رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در مورد رسیدن بودجه بخش پژوهشی به یک درصد تولید ناخالص داخلی به ویژه با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تغییرات در لایحه بودجه سال 97 افزایش بودجه بخش پژوهش هنوز حدود نیم درصد تولید ناخالص داخلی است؛ ضمن اینکه جدول 14 نیز در لایحه بودجه سال 97 حذف شده است.
احمدی در مورد بودجه های طرح های کلان ملی نیز گفت: بودجه طرح های کلان ملی که در سال 96 حدود 9 میلیارد تومان بود در لایحه بودجه سال 97 حدود 27 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین درخصوص احتمال افزایش بودجه و درخواست بودجه الحاقی توضیح داد: دستگاه های دولتی حق دخل و تصرف در بودجه را ندارند و در واقع باید از قانونی که دولت داده است تبعیت کنند؛ مگر اینکه مجلس دخل و تصرف کند.
احمدی یادآور شد: قطعا دولت قصد حل کردن مشکلات را دارد، اما مشکلاتی مانند تامین اعتبار و تامین درآمدها وجود دارد که باعث شده بخش پژوهش افزایش بودجه نداشته باشد؛ تمام دستگاه ها برای انعکاس نیازهای بودجه ای خود با سازمان برنامه و بودجه، نشست ها و تعامل هایی داشته اند ولی اینکه چقدر دغدغه های دستگاه ها لحاظ شده است به میزان ظرفیت و درآمد دولت در بودجه برمی گردد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در روز 19 آذرماه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 را تقدیم مجلس کرد. سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آتی 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674میلیون ریال است.
در لایحه بودجه سال 1397، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است. بودجه عمومی شامل 2 بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی است.
علمی**9157**1834
خبرنگار: منصوره شوشتری** انتشار: ناهید شفیعی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید