خانه / دسته‌بندی نشده / تلفات کبوتران اسلام آباد آنفلوانزا نیست/به بیماری نیوکاسل فرم کبوتری و مسمومیت غذایی مشکوک هستیم

تلفات کبوتران اسلام آباد آنفلوانزا نیست/به بیماری نیوکاسل فرم کبوتری و مسمومیت غذایی مشکوک هستیم



به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه شنبه شب به نقل از دکتر نادر پرور اعلام کرد: پس از دریافت گزارش تلفات در کبوتران وحشی منطقه نهالستان اسلام آبادغرب، اکیپ های بررسی بیماری دامپزشکی به سرعت به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: پس از بررسی های لازم و انجام کالبد گشایی، علائم کلینیکی و انجام آزمایش های ملکولی خوشبختانه که از نظر منفی بودن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اطمینان خاطر حاصل شد.
وی اضافه کرد: طی هفته گذشته سه مرتبه توسط آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان آزمایش های تکمیلی مربوط به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تکرار شده که در همه آنها نتیجه منفی اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: براساس علائم کالبد گشایی در درجه اول به بیماری ویروسی نیوکاسل فرم کبوتری و در درجه دوم به مسمومیت غذایی مشکوک هستیم.
پرور با اشاره به عدم تلفات در سایر پرندگان منطقه خاطرنشان کرد: بیماری ویروسی نیوکاسل مختص به پرندگان است و قابل انتقال به انسان نیست و لازم به ذکر است که فرم کبوتری نیوکاسل تنها در کبوتر ایجاد تلفات می کند.
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه امکان تشخیص قطعی بیماری نیوکاسل فرم کبوتری در استان وجود ندارد، اظهار کرد: نمونه های تلفات به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده که نتیجه آن تا چند روز آینده اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.
پرور تاکید داد: مردم به هیچ وجه نگران نباشند منطقه تحت پایش مستمر اکیپ های دامپزشکی است و این بیماری قابل انتقال به انسان نیست.
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه گفت: با همکاری محیط زیست و ادارات ذیربط کلیه تلفات جمع آوری و به صورت بهداشتی دفن شده و عملیات دفن بهداشتی لاشه ها تا پایان تلفات ادامه خواهد داشت.
گفته می شود طی روزهای اخیر بیش از چهار هزار قطعه کبوتر وحشی در شهرستان اسلام آبادغرب به دلایل نامعلومی تلف شده است.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید