خانه / اخبار روز / جهاد دانشگاهی نهادی پیشرو و به‌روز در لرستان است

جهاد دانشگاهی نهادی پیشرو و به‌روز در لرستان است

مهندس رضا خالقی امروز ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از جهاد دانشگاهی لرستان اظهار کرد: از تشکیلات به‌روز و پیشروی جهاد دانشگاهی لرستان لذت بردم چرا که الگوی توسعه کشورهای پیشرفته همین گونه بوده و براساس وجود نیروهای خلاق و دانش محور است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهاد و مجموعه‌ای پیشروست و باید به سمتی برویم که جهاد دانشگاهی بازوی پژوهشی و اتاق فکر برای راه و شهرسازی لرستان باشد،

ادامه داد: این نهاد الگویی دانشگاهی و کارآمد بوده که وابسته به تشکیلات و درآمدهای خاصی نیست و از این الگو می‌توان در شهرداری‌ها استفاده کرد.

خالقی با بیان اینکه در حوزه مطالعات شهری و آموزش تفاهم نامه‌ای با جهاد دانشگاهی خواهیم داشت، عنوان کرد: تولید مسکن با قیمت تمام شده پایین از اولویت‌های وزات راه وشهرسازی است؛ در تولید مسکن ۱۹ هزار نفر در قالب طرح اقدام ملی ثبت نام کردند و پس از پایش واجدین شرایط را احصاء خواهیم کرد.

این مسئول اضافه کرد: نیازسنجی مسکن در شهرهای مختلف پیشنهاد ما برای همکاری با جهاد دانشگاهی است چرا که در الیگودرز پروژه مسکن مهر داریم که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما فاقد متقاضی است.

وی از آغاز بازنگری طرح جامع خرم‌آباد در نیمه دوم امسال خبرداد و گفت:  این مهم باید در روش و رویکردها نسبت به قبل بازنگری شود.

خالقی اظهار کرد: کاهش مصرف انرژی موضوع مهمی است که باید در لرستان لحاظ شود؛ نقشه سه‌بعدی ساختمان نیز موضوعی است که در چندین شهر کشور انجام شده است و می‌توانیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه در حوزه راهسازی با مشکلات فراوانی مواجه هستیم، افزود: در بحث نظارت‌ها و کیفیت‌ها می‌توان از فناوری‌های تولیدی جهاد دانشگاهی استان استفاده کرد.

این مسئول بر تشکیل کارگروهی در حوزه پژوهش با حضور معاونت‌های راه و شهرسازی و جهاد دانشگاهی تاکید کرد و افزود: با ایجاد این کارگروه مواردی که پیشنهاد دادیم منجر به تفاهم و عملیاتی خواهد شد.  

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید