خانه / دسته‌بندی نشده / خیران سلامت پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند

خیران سلامت پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند



به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز پنجشنبه درنشست شورای خیران سلامت استان بوشهر افزود: همچنین تا نیمه اول امسال نیز خیران سلامت بیش از 350 میلیارد تومان در بخش سلامت سرمایه گذاری کرده اند.
وی با تاکید براینکه خیران سلامت بعنوان بازو در کنارمسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارند،گفت: در زمان حاضر مجمع خیران سلامت با 90 هزار نفر نیکوکار در 270 نقطه کشور دفتر دارد .
وی گفت: ساخت بیمارستانها و مراکز درمانی کوچک، تقویت زیرساختهای درمانی در مناطق مختلف و کمک به نیازمندان از جمله خدماتی است که خیران سلامت ارائه کرده اند.
غنیان افزود: هرچند در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخش اجتماعی ایجاد شده ولی باید این حوزه در کنار مجمع خیران سلامت درمسیر هم افزایی همدیگر و با هدف برطرف کردن مشکلات بخش سلامت گام بردارند.
وی گفت: مجمع خیران سلامت براساس نیازها و اولویت بندی دانشگاههای علوم پزشکی برنامه های خود را پیش می برد.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر مجمع خیران سلامت کشور در حدود هزار میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف درمانی در دست ساخت دارد.
غنیان گفت: با وجود همه کارهای بزرگی که در نظام سلامت کشور انجام شده ولی هنوز احساس می شود که نیازهایی در این بخش وجود دارد که حضور خیران در این بخش در برطرف کردن نیازها بسیار موثر و کارساز بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: یکی از آثار ماندگار خدمت در عرصه سلامت است که با فعالیت مجمع خیران سلامت گام های مهم و ارزشمندی تاکنون برداشته شده است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: با وجود کارهای شاخص در بخش سلامت ولی در فضای آرمانی در تمام ارکان سلامت نیازمند برنامه ریزی دانش بنیان و عملکردی جهادی هستیم.
وی تصریح کرد: در زمینه زیرساخت ها، تجهیزات، تخت های بیمارستانی، خدمات پیرامونی، خدمات نقدی و اعتباری باتوجه به ناتوانی برخی خانواده ها در پرداخت هزینه های درمان نیازمند توسعه جدی هستیم.
وی برضرورت بهره برداری هرچه سریعتر از همراه سراهای بیمارستانی و تقویت تجهیزات درمان در استان بوشهر تاکید کرد.
صفایی بوشهری گفت: تنظیم سند چشم انداز مجمع خیران سلامت و تعیین نقشه راه برای انجام فعالیتی جهادی در بخش سلامت ضروری است.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان بوشهر نیز گفت: دفتر مجمع خیران سلامت در بوشهر، برازجان، گناوه و عسلویه، ایجاد همراه سرای بیمار در بیمارستان شهدای خلیج فارس، ساخت درمانگاههای تخصصی و خانه بهداشت در شهرستانهای دشتی و گناوه از جمله کارهای این مجمع دردو سال گذشته دراستان بوشهراست.
علیرضا صفایی گفت: تاکنون برای همراه سرای بیمارستان شهدای خلیج فارس هفت میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار از دفتر مرکزی مجمع خیران سلامت هزینه شده و سه میلیارد و 600 میلیون ریال نیز از محل کمک خیران سلامت استان برای خرید مصالح هزینه شده است.
وی گفت:ساخت مرکز بهداشت در شهرستان دشتی، خانه بهداشت در روستای مال قائد گناوه، مرکز اورژانس در گناوه، همراه سرای بیمار دربیمارستان شهید گنجی برازجان، خانه بهداشت در روستای خون عسلویه و احداث غسالخانه در بخش کاکی شهرستان دشتی از جمله دیگر پروژه های در دست ساخت مجمع خیران سلامت استان بوشهر است.
وی با اشاره به اهدای قطعه زمینی به دانشگاه و یک واحد ساختمانی در گناوه برای احداث درمانگاه افزود: کمکهای نقدی جمع آوری شده مجمع خیران سلامت از سال 94 تا 96 بالغ بریک میلیارد و 380 میلیون ریال بوده که در بخش های مختلف هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز گفت: سلامت در وزارت بهداشت از محدوده بهداشت و درمان خارج و به سمت اجتماعی شدن می رود.
سعید کشمیری افزود: برهمین اساس 50 تا 60 درصد سلامت جامعه در اختیار سایر سازمانهاست.
وی تصریح کرد: یکی از سیاست های دانشگاه جلب خیران و استفاده از توان مردم در کمک به همنوعان و بیماران است که در این راستا مجمع خیران سلامت گام های موثری برداشته است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید