خانه / دسته‌بندی نشده / رییس کمیسیون بهداشت مجلس: طرح تحول سلامت دستاورد عظیمی برای کشور داشته است

رییس کمیسیون بهداشت مجلس: طرح تحول سلامت دستاورد عظیمی برای کشور داشته است



به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی نوبخت حقیقی روز جمعه در حاشیه مراسم روز جهانی رادیولوژی که در هتل پارسیان استقلال برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: ما با هماهنگی بین مجلس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و سازمان برنامه و بودجه طرح تحول سلامت را پیش می بریم.
وی اظهار داشت: این طرح برای مردم مزیت های بسیاری داشته به همین دلیل بر اجرای این طرح تاکید شده است، چرا که پرداختی مردم پس از اجرای این طرح از 37 درصد به 3.6 درصد در بیمارستان ها تقلیل یافته است و همچنین برای تامین مایحتاج مصرفی بیمارستانی مجبور به خروج از بیمارستان نیستند .
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: همچنین با اجرای این طرح بیش از پنج هزار نیروی متخصص در مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته تقسیم شدند و روی تعرفه ها نیز بازنگری شد تا به کادر پزشکی برای انجام کارهای بیشتر پرداخت هایی انجام شود.
نوبخت گفت: این دستاورد و اعتبار عظیمی که دولت از تولید ناخالص ملی به امر سلامت اختصاص داده است، یکی از آرزوهای طی سال ها بوده است و اکنون این اعتبار از 5.6 دهم به 9.3 دهم افزایش پیدا کرده است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضوع پزشک خانواده توضیح داد: متاسفانه این قانون اجرا نشده است، ما هیچ راهی جز اجرای قانون برنامه ششم، مواد 70 تا 74 نداریم و حتما باید نظام ارجاع، پزشک خانواده، راهنمای بالینی و سطح بندی خدمات، رعایت شود. در صورت اجرای این موارد می توان برنامه ریزی و هزینه ها را کنترل کرد.
وی در مورد تعرفه رادیولوژی نیز گفت: ما نیز معتقدیم نحوه کاهش تعرفه های رادیولوژی، بیهوشی، داخلی و اطفال کارشناسی نشده بوده است و امیدواریم بتوانیم آن را رفع کنیم.
فراهنگ**9012 **1336
خبرنگار: زهرا امیری**انتشار: مهرنوش خانزائی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید