خانه / دسته‌بندی نشده / فرمانده سپاه عاشورا:اعتیاد به فضای مجازی بدون هدف، تهدید است

فرمانده سپاه عاشورا:اعتیاد به فضای مجازی بدون هدف، تهدید است



سردار عابدین خرم روز پنجشنبه در مجمع سالانه بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: جوانان با توجه به استعدادهای ناب خود باید فضای مجازی را مدیریت و تهدید را به فرصت تبدیل کنند، همچنان که دانش آموزان با حضور خود در دفاع مقدس ، هویت جوان غیور ایرانی را در تاریخ ثبت و تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کردند.
وی افزود: افق پیشرفت و رونق کشور متعلق به جوانان است و اگر طیف جوان در هویت بخشی و هویت سازی به عنوان نرم افزار فکری و رفتاری یک کشور به خوبی تربیت نشوند، آینده آن کشور تاریک خواهد بود.
خرم ادامه داد: اگر سه حیطه تندرستی، تربیت فکری، اخلاقی و مهارت فنی و علمی همزمان در یک جوان ایرانی متناسب با نیازهای جامعه پرورش نیابد، مشکلات کشور دو چندان خواهد شد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی مبنای توسعه در کشورهای مختلف است، یادآور شد: تمام کارآفرینی ها و مقابله با بیکاری در 10 سال آینده از گذرگاه فضای مجازی عبور خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه پر کردن ذهن جوانان با فرمول های پیچیده دردی از مشکلات کشور را دوا نمی کند، گفت: دانش آموزان باید حیطه دانش و شناخت خود را عملیاتی کنند و با فرهنگ کار و تلاش، خارج از کلاس درس مانوس شوند.
خرم اضافه کرد: صرف انرژی نهفته فکری و عملی دانش آموز در فضای مجازی باید هدفمند باشد و استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی انزوای فکری به بار می آورد.
وی با ارایه آماری از وضعیت فضای مجازی در کشور، گفت: 85 درصد مصرف کنندگان فضای مجازی از منابع اشاعه فرهنگ اباهه گری استفاده می کنند که سلامت فکری، روانی و جسمی جوانان با این وضعیت دچار مشکل می شود.
خرم با اشاره به سیاست های استکباری دشمنان در طول تاریخ علیه ایران، با بیان اینکه تمام نسخ تاریخی ایرانی به یغمای انگلیسی ها رفته است، گفت: مدیریت منابع مهم اسلامی و ایرانی به دست انگلیسی ها بوده است.
وی دوران دفاع مقدس را بهشت رشد و تربیت جوانان انقلابی ارزیابی کرد و افزود: امروز هم اگر مدیریت اقتصادی و فرهنگی کشور به دست جوانان انقلابی باشد اکثر مشکلات مرتفع خواهد شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید