خانه / اخبار روز / قدس و فلسطین بخشی از محور مقاومت در منطقه است/ برنامه های روز قدس در کرمان

قدس و فلسطین بخشی از محور مقاومت در منطقه است/ برنامه های روز قدس در کرمان

“حسین انجم شعاع” صبح امروز 15 اردیبهشت ماه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار کرد: روز قدس از اهمیت زیادی برخوردار و از چند جهت برای ما مهم است.

وی با اشاره به اینکه مسجد الاقصی یکی از مقدس ترین مکان های برای مسلمانان بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی محسوب می شود، افزود: مسجد الاقصی قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و این مکان برای همه مسلمانان از اهمیت زیادی برخورداراست.

انجم شعاع تصریح کرد: این مکان توسط کسانی اشغال شده که بیشترین دشمنی را اسلام دارند و مردم فلسطین در کشوری که توسط یهودی ها اداره می شود مانند افراد مهاجر و کسانی که در اردوگاه هستند، زندگی می کنند.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) برای اینکه همه کشورهای اسلامی را در این بحث به میدان و به کمک مردم مظلوم فلسین بیاورند، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند که یک روزمعنوی است و مسلمانان توجه بیشتری نسبت به سرنوشت یکدیگر دارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در 40 سال گذشته هر سال حمایت مسلمانان و حتی غیرمسلمانان از مردم فلسطین بیشتر شده و راهپیمایی که در حمایت از قدس و فلسطین برگزار می شد، هر سال گسترده تر و با حضور بیشتر مردم بود و آخرین راهپیمایی در بیش از 40 کشور جهان در حمایت از مردم فلسطین برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار “آزادی قدس نزدیک است” برای روز قدس امسال در نظر گرفته شده، اظهار کرد: به دلیل محور مقاومتی که در منطقه شکل گرفته، اهمیت روز قدس امسال بیشتر است چراکه قدس و فلسطین بخشی از این مقاومت است.

انجم شعاع اظهار کرد: به دلیل شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان سیدالشهدای مقاومت که بیشترین تلاش را برای گسترش جبهه مقاومت در منطقه انجام داد، همچنین شهادت شهید فخری زاده، عملیات خرابکاری در نظنز و سیاست منطقه ای ایران و تلاش برای اینکه مقاومت در کل منطقه مسلط شود و روزی شاهد باشیم امریکا در منطقه نباشد و وعده مقام معظم رهبری مبنی بر از بین رفتن اسرائیل، باید جبهه مقاومت تقویت شود و باید تلاش کنیم فرهنگ مقاومت را روز به روز در بین نسل جوان و نوجوان ترویج و آگاهی، دفاع از مظلوم و مقابله با استکبار را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: رسانه ها در این زمینه رسالت دارند در رابطه با معرفی روز قدس و جبهه مقاومت و همچنین مظلومیت مردم فلسطین و وضعیتی که این مردم دارند، کار کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: امسال راهپیمایی روز جهانی قدس نه به صورت مردمی و نه خودروئی برگزار نمی شود و شاخص ترین برنامه، سخنرانی مقام معظم رهبری ساعت 11 روز جمعه 17 اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و تبلیغی برای روز قدس امسال پیش بینی شده، افزود: راه اندازی غرفه های فرهنگی تبلیغی، جشنواره “قدس ، میراث ماندگار” که دومین دوره آن است و امسال از 6 اردیبهشت آغاز شده و تا 17 اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

انجم شعاع تصریح کرد: این جشنواره برای نوجوانان و دانش آموزان و در رشته های کتابخوانی، دابسمش و پرسش مقاومت برگزار می شود و در دوره نخست جشنواره در سال گذشته 2000 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی بیان کرد: همایش نقش سردار سلیمانی در مقاومت فلسطین روز جمعه 17 اردیبهشت ماه در جوار مرقد این شهید بزرگوار با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری کرسی آزاداندیشی با عنوان “ما را چه به دعوای فسطین و اسرائیل” توسط انجمن اسلامی دانش آموزان کرمان اظهار کرد: وبینار ویژه دانشگاه های سراسر استان کرمان در دانشگاه آزاد روز شنبه و با سخنرانی آقای مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو جمعیت دفاع از فلسطین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی کاروان تبلیغاتی در سطح شهر ویژه روز قدس گفت: در شهرستان هایی که نماز جمعه برگزار می شود، ویژه برنامه روز جهانی قدس در محل نماز جمعه برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید