خانه / دسته‌بندی نشده / معاون وزیر علوم:تقویت ارتباط علمی با دانشگاههای بین المللی نتیجه پسابرجام است

معاون وزیر علوم:تقویت ارتباط علمی با دانشگاههای بین المللی نتیجه پسابرجام است



به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی روز پنجشنبه در جشنواره بیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه خلیج فارس بوشهرافزود: قراردهای علمی خوبی نیز بین مراکز آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاههای معتبر خارجی منعقد شده که می توان از آنها به عنوان بزرگ ترین موفقیت های این حوزه نام برد.
وی یادآورشد:بیش از چهار میلیون 300 هزار نفر دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند که این میزان در مقایسه با اوایل انقلاب رشد 25 برابر تجربه کرده است.
معاون وزیر علوم تصریح کرد: آماربانوان دانشجو 55 درصد کل جمعیت دانشجویان کشور است که با پشت سر گذاشتن دوران سخت به این میزان دانشجو در حوزه بانوان دست پیدا کردیم.
وی گفت: اکنون تعداد موسسه های آموزش عالی که با عناوین مختلف در کشور فعالیت دارند در حدود 2 هزار و 500 مرکز است.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآورشد: در مقطعی در برخی از رشته های کارشناسی ارشد نیز دانشجویان باید به خارج از کشور اعزام می شوند ولی اکنون در تمام مقاطع تحصیلی امکان تحصیل در کشور وجود دارد.
وی یادآور شد: دانشگاه از عناصر مهم و تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشور محسوب شده و این امر ایجاب می کند در عرصه های تصمیم گیری های کلان نسبت به این حوزه توجه جدی شود.
شریعتی افزود: دولت یازدهم وارث یک سری نابسامانی هایی در حوزه آموزش عالی بود که تنها راه شناسایی چالش و مهار وضعیت بود که این خود یک گام رو به جلو برای پیشرفت حوزه آموزش علمی کشور است.
وی ادامه داد: در این راستا موضوع آمایش آموزش عالی پس از تلاش هایی که صورت گرفته در سال 94 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شد.
شریعتی افزود: ساماندهی موسسه ها بویژه تجهیز واحدهایی که از حداقل امکانات و تجهیزات برخوردار بودند از جمله اقدامات این حوزه است.
وی با اشاره به تدوین نظام یکپارچه سنجش و پذیرش در وزارت علوم ادامه داد:درمقطعی نیز برخی از دانشگاه ها خارج از رویه معمول اقدام به افزایش جمعیت دانشجویی کردند که برای این مهم نیز اقدام های خوبی پیش بینی و یا به اجرا گذاشته شده است.
شریعتی اظهارکرد:در دوره جدید دانشگاه ها باید بطور جد مهارت افزایی را در دستور کار خود قرار دهند و این مهارت آموزی افزون بر ماموریت برخی از دانشگاه های فعال در حوزه آموزش های مهارتی است.
شریعتی در ارتباط با دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: 10 درصد از دانشجوهای استان بوشهر و 25 درصد از دانشجویان مقطع دکترا این استان در این دانشگاه تحصیل می کنند.
وی افزود: بیش از 50 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس در رده دانش یار هستند که این خود نشان از جایگاه والای این دانشگاه است.
شریعتی با اشاره به اینکه 25 درصد اعضا هیات علمی دانشگاه های استان بوشهر از دانشگاه خلیج فارس است اظهار کرد: این امر در کنار برخورداری دانشگاه از هیات های امنا و ممیزی از جمله ظرفیت های دانشگاه های خلیج فارس است که با این ظرفیت ها می توان آینده بسیار درخشانی را برای این دانشگاه ترسیم کرد.
در زمان حاضر هفت هزار و 300 دانشجو در 91 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه خلیج فارس مشغول به تحصیل هستند.
6045/7212**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید