خانه / دسته‌بندی نشده / نام‌نویسی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

نام‌نویسی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد



هادی زارع پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانش آموزان رشته‌های نظری و هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش مقطع متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند با مراجعه به مدارس محل تحصیل خود و یا پژوهش سراهای استان و تکمیل فرم مربوطه در 16 رشته در این جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: این رشته‌ها شامل برق، رایانه، مکانیک، عمران، علوم زیستی، کشاورزی، فیزیک، شیمی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اسلامی، فلسفه، ادیان، علوم اجتماعی، هنر و معماری است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهلت ارسال طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانش آموزان استان به این جشنواره 31 اردیبهشت سال 1397 خواهد بود.
زارع پور عنوان کرد: دبیرخانه این جشنواره طرح‌های برتر تحقیقاتی و پژوهشی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد را تعیین و به مرحله استانی و سپس کشوری ارسال می‌کند.
وی ابراز داشت: برگزیدگان این جشنواره از تسهیلات ورود به مراکز آموزش عالی در رشته‌های مرتبط با طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی ارائه شده توسط آنان برخوردار می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برترین‌های این جشنواره از تسهیلات جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان، ارتقای فناورانه و تبدیل آن به محصول دانش بنیان نیز بهره مند خواهند شد.
زارع پور اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان از افراد برتر این جشنواره در آیینی در تهران تجلیل می‌کند.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری، کاربردی کردن علوم و ارتباط دادن آن با زندگی و نیازهای جامعه، تولید دانش و بومی کردن آن و انجام کارهای علمی، فنی و پژوهشی به شیوه گروهی است.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر کهگیلویه و بویراحمد در 2 هزار و 870 آموزشگاه تحصیل می‌کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید