خانه / دسته‌بندی نشده / پخش دیجیتال صدا و سیمای خراسان شمالی از میانگین کشوری عقب است

پخش دیجیتال صدا و سیمای خراسان شمالی از میانگین کشوری عقب است



به گزارش ایرنا رضا علیدادی پنجشنبه شب در آیین آغاز رسمی پخش 24 ساعته شبکه استانی اترک خراسان شمالی اظهار کرد: میانگین پخش دیجیتال در استان 88 درصد است.
وی افزود: با وجود اینکه تنها سه درصد این استان از میانگین پخش دیجیتال عقب است اما برای این میزان نیاز به هزینه ها، امکانات و تجهیزات زیادی است و از نظر کار اجرایی نیز بسیار پرزحمت است.
این مسئول اظهار کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا با کمک استان در برنامه ای کوتاه مدت پخش دیجیتال را به 99 تا 100درصد برسانیم ، تلاش خواهیم کرد در زمان کوتاهی نقاط زیادی از این استان را زیر پوشش ببریم.
وی با بیان اینکه عملکرد صدا و سیمای این استان خوب بوده است گفت: مسیر رشد و شکوفایی صدا و سیمای این استان تعریف شده است تنها در سال جاری 60 ایستگاه دیجیتال در خراسان شمالی ایجاد شده است.
علیدادی در بخش دیگری از سخنانش بر تاثیر رسانه در جامعه گفت: رسانه می تواند در زمینه های مختلف تقویت کننده و یا تضعیف کننده باشد، تاثیر مستقیمی در فرهنگ دارد، تصمیمات و طرح ها بدون حضور رسانه موفقیت آمیز نخواهد بود.
معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما گفت: اگر رسانه تصمیم به تخریب بگیرد و یا تصمیم مفید داشته باشد می تواند اجرایی کند، یک رسانه در حاکمیت یک جامعه نقش دارد.
علیدادی افزود: رسانه می تواند در مسیر دولت نیز تضعیف کننده یا تقویت کننده باشد.
وی با بیان اینکه قدرت های جهانی، دنیای غرب بر تاثیر و سلطه رسانه واقف هستند گفت: آنان تلاش می کنند در ابعاد مختلف در این حوزه بپردازند و بر جهان سلطه داشته باشند که این امر را با ماهواره ها و فضای مجازی اجرایی خواهند کرد.
این مسئول با محتوا و دسترسی رسانه تاکید کرد و افزود: در ایران تفکرا سلامی حاکم است که در این راستا تولید محتوا دارد و در تربیت و رشد و شکوفایی جامعه تأثیر گذار است.
معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما با بیان اینکه هم اکنون مخاطب خود به عنوان تولید کننده هستند گفت: اگر مخاطب نداند که چه محتوایی را تولید و منتشر می کند خود آن عاملی برای تضعیف خود و جامعه خواهد بود ، شایعه پراکنی و کلام دروغ در جامعه منتشر خواهد شد.
علیدادی بر نقش فضای مجازی و تاثیرگذاری آن در جامعه اشاره کرد و افزود: مخاطب و کاربر نقش مهمی در تولید محتوا دارد ، باید بدانیم که چه چیزی تقویت کننده و یا تضیعیف کننده تولید و منتشر می کنیم، نباید دون فکر و تفکر وارد این حوزه شویم.
40 فرستنده دیجیتال با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به طور هم زمان در استان بهره برداری شد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشار: سیدحسین قدسی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید