خانه / دسته‌بندی نشده / ژنتیک و حوادث زایمانی بیشترین علت صرع در کشوراست

ژنتیک و حوادث زایمانی بیشترین علت صرع در کشوراست



صرع (epilepsy) مجموعه ای از اختلالات عصبی مزمن و بلند مدت است که با حمله صرعی و تشنج مشخص می شود. این حملات ممکن است بسیار خفیف و غیر قابل شناسایی یا طولانی مدت و با لرزش شدید بدن همراه باشد.
به گزارش ایرنا، دبیرخانه چهاردهمین کنگره بین المللی صرع روز یکشنبه به نقل از دکتر محمود معتمدی اعلام کرد: دلیل ابتلا به صرع در کشورهای مختلف متفاوت است ولی در ایران، ژنتیک و حوادث زایمانی، بیشترین دلیل ابتلا به این بیماری است.
این متخصص مغز و اعصاب گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی حدود یک درصد از افراد جوامع مختلف مبتلا به بیماری صرع هستند.
وی افزود: اگر جمعیت ایران 80 میلیون نفر باشد تخمین زده می‌شود که حدود 800 هزار نفر بیمار مبتلا به صرع در کشور ما وجود داشته باشد.
معتمدی با بیان اینکه آمارها در این زمینه بصورت رسمی و جامع ثبت نمی‌شود، توضیح داد: در روستاها برخی از افراد ممکن است صرع داشته باشند ولی به دلیل ناتوانی مالی و مراجعه نکردن به پزشک تشخیص بیماری آنها صورت نمی‌گیرد و شناسایی نمی‌شوند و در برخی شهرها مراجعه بیماران به پزشک انجام می شود ولی در آمارها ثبت نمی‌شود.
چهاردهمین کنگره بین المللی صرع از چهارم تا ششم بهمن سالجاری در سالن همایش های بیمارستان میلاد اصفهان به همت اساتید، پژوهشگران و نخبگان متخصص مغز و اعصاب ایران برگزار می شود.
اصفهان دارای بخش های درمانی و جراحی پیشرفته ای مربوط به بیماری صرع است.
حدود یک چهارم مبتلایان صرع به جراحی نیاز دارند و سه چهارم این بیماران نیز با دارو درمان می شوند.
تعداد بیماران مبتلا به صرع در اصفهان حدود 50 هزار تَن تخمین زده می شود.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی – انتشار دهنده : عمادی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید