خانه / دسته‌بندی نشده / گرد و غبار در خوزستان/ آبادان 28 برابر حد مجاز

گرد و غبار در خوزستان/ آبادان 28 برابر حد مجاز



به گزارش ایرنا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: میزان گرد و غبار در ساعت هفت صبح سه شنبه در برخی شهرهای خوزستان بالاتر از میزان هشدار است.
بر این اساس میزان ذرات معلق گرد و غبار در آبادان در این ساعت، چهار هزار و 200 میکروگرم بر مترمکعب، شادگان یک هزار 785 و سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان یک هزار و 245 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.
آلودگی هوا در اهواز نیز در ساعات اولیه صبح 239 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.
حد نرمال میزان ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
بر اساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار گرد و غبار هواشناسی خوزستان، کاهش شدید دید افقی در برخی مناطق استان به دلیل تاثیر گرد و خاک ورودی از کشور عراق در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان است.

* مدارس 9 شهرستان خوزستان به علت گرد و غبار تعطیل شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مدارس 9 شهرستان خوزستان به دلیل پدیده گرد و غبار در نوبت های صبح و عصر سه شنبه تعطیل اعلام شد.
کیامرث حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مدارس و دانشگاه ها در نوبت صبح و عصر آبادان، خرمشهر، هویزه، شادگان، حمیدیه و دشت آزادگان به دلیل غلظت بالای گرد و غبار امروز تعطیل است.
وی افزود: همچنین مدارس نوبت عصر اهواز، کارون و باوی نیز به همین علت تعطیل اعلام شد.
سعید رضوانی رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت:در شرایط بحرانی و در زمانی که سلامت دانش آموزان در خطر باشد احتمال تعطیلی مدارس ازسوی فرمانداری ها و ستاد بحران خوزستان وجود دارد.
از دیروز عصر برخی شهرستان های خوزستان شاهد گرد و غبار بوده که بیشترین میزان تا ساعت هفت امروز در آبادان با چهار هزارو 200 میکروگرم بر مترمکعب با 28 برابر حدمجاز است.
7158 / 6037
خبرنگار: ندا رضاپور- زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی



انتهای پیام /*










دیدگاهتان را بنویسید